Wednesday 26 December 2012

Ikan bakar di Makassar memang wow!!! cuma kalo nak lagi sedap bawak ayaq asam sendiri dari utara. baru kaw!!!

HUHUHU...sejuknya ayaq terjun...

kejap je kat pulau ni...keliling satu kampung kemudian blah...xde apa kat sini...

Bakso ke coto...aku tibai jee...janji halal...

Icon kota Makassar..lawa oo...dalam gambar je la lawa...
Sampai jugak aku ke Pulau Samalona. selalu tengok kat internet jeerrr...

Air kat pantai ni memang best...cuma tak sempat nak kuak lentang, member ajak balik dah...huhuhu..xpe laa...nanti ada rezeki aku mai balik!!!

Ni pula kat Pulau La'e-La'e . icon tempat ni pokok2 yang tumbuh berderet-deret tu..tempat ni penuh sesak dengan rumah....sambil lalu dapat jugak cuci mata tengok orang mandi kat pegiri...hehehe...


Sedih aku tengok budak kecik ni tidur kat pinggir jalanraya...memang pemandangan macam ni kebiasaan kat sana...sape nak tolong!!!
Ni le air terjun Bantimurung. memang tempat idamanku..rasa nak terjun tiruk tapi bila ingat aku pakai sehelai   sepinggang...aku cuma telan air liur je laa...
Kat pintu masuk air terjun ni banyak terdapat jualan cenderamata rama-rama yang telah di'frame'kan. memang lawa gileeer...sayang aku tak beli...tengok aje laa.
Salam....tuan-tuan, ni gambar-gambar sewaktu berada di Makassar. Makassar memang lain daripada yang lain. banyak pilihan tempat-tempat yang menarik di Makassar. biarpun agak singkat di Makassar tapi amat berbaloi-baloi kata orang. disamping makanan yang enak dan lazat sampai menjilat mangkuk coto makassar dapat juga makanpisang bakar dengan pelbagai perisa seperti durian strawberi, durian dan sebagainya makan iga bakar juga tak dapat dilupakan. paling seronok menjelajah pulau2 yang sememangnya menjadi impian aku. tapi tak sempat mandi bro...adui!!! sedih betui. sempat juga ke air terjun Bantimurung yang nampak hebat. Nak mandi pun tak sempat, ada member asyik nak cepat aje...apa le yang nak dikejarkan sangat tu bro...

No comments:

Post a Comment